ما در این مقاله برآنیم تا در مورد مدارک و مراحل ثبت تغییرات شرکت مطالبی را ارائه نماییم مقاله را بخوانید و در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.
در صورتی که قصد تغییر در شرکت خود را دارید می بایست به صورت اینترنتی در سامانه اداره ثبت شرکت ها امور را پیگیری نمائید و مبادرت به انجام تغییرات نمائید.برای اعمال تغییرات شرکت باید صورتجلسه ای برای آن تنظیم و ارائه شود. چنانچه شرکتی در نظر داشته باشد مبادرت به چندین تغییر نماید برای هر تغییر باید یک صورتجلسه جداگانه ارائه دهد و تاییدیه هر کدام آنها را به صورت جداگانه دریافت نماید.
درجلسه هیات مدیره در مورد بعضی از تصمیمات مثل تغییر نشانی شرکت، تغییر دارندگان حق امضا ، تاسیس یا تغییر شعبات شرکت ، تعیین مدیر عامل و … تصمیم گیری می شود.باید صورتجلسه هیات مدیره تنظیم شود و اعضای هیات مدیره آن را امضا نمایند.
مطابق ماده 200 قانون تجارت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است:
- تغییر اساسنامه.
- تمدید مدت شرکت،زاید بر مدت مقرر.
- انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
- تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکاء یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.
- تغییر اسم شرکت.
- در هر تقسیم درباره مورد معین ماده ی 58 ق.ت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.
تغییراتی مثل تعیین اعضای هیات مدیره، تصویب تراز سود و زیان سالانه شرکت، انتصاب بازرسین، نقل و انتقال سهام، افزایش یا کاهش سرمایه و … نیز در جلسات مجمع عمومی با حضور سهامداران صورت می گیرد.
مدارک ثبت تغییرات شرکت
مدارک مورد نیاز برای تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی و هیات مدیره ( در شرکت بامسئولیت محدود )
- کامل کردن فرم اطلاعات مورد نیاز شرکت.
- رو نوشتی از اصل مدارک هویتی شرکاء یا هیئت مدیره جدید شرکت که برابر اصل شده باشد.
- رونوشت آخرین روزنامه رسمی شرکت واحکام نمایندگی اشخاص حقوقی هیئت رییسه و هیات مدیره و سهامدارن اشخاص حقوقی. ( چنانچه شرکای جدید اشخاص حقوقی باشند).
- رونوشتی از مدارک هویتی عضوهای هیات مدیره یا نماینده شخص حقوقی.
- رونوشتی از روزنامه رسمی ثبت شرکت.
- رونوشتی از روزنامه رسمی تغییرات شرکت چنانچه موجود باشد.
- شرکتنامه یا تقاضانامه شرکت.
مدارک مورد نیاز برای تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی و هیات مدیره ( در شرکت سهامی خاص )
- کامل کردن فرم اطلاعات مورد نیاز شرکت.
- رونوشتی از مدارک هویتی تمامی سهامدران و هیئت مدیره و بازرسین شرکت (یا نماینده شخص حقوقی)
- کپی برابر با اصل مدارک هویتی سهامداران یا هیئت مدیره و بازرسین جدید شرکت.
- رونوشتی از روزنامه رسمی تاسیس شرکت.
- رونوشت روزنامه رسمی تغییرات شرکت چنانچه موجود باشد.
- اظهارنامه شرکت.
- آخرین لیست سهامداران شرکت ( چنانچه نقل و انتقال از تاریخ تاسیس انجام شده باشد )
- آخرین روزنامه رسمی شرکت واحکام نمایندگی اشخاص حقوقی هیئت رییسه و هیات مدیره و سهامدارن اشخاص حقوقی ( در صورتی که اشخاص حقوقی شرکایی باشند که می خواهند وارد شرکت شوند)
مراحل ثبت تغییرات شرکت
- صورتجلسه تنظیم شود و شرکا زیر تمامی اوراق را امضا نمایند.
- ورود به سامانه اداره ثبت شرکتها.
- مدارک و درج اطلاعات خواسته شده در سامانه ثبت شرکتها بارگزاری شود.
- اسناد مورد نیاز از طریق اداره پست به اداره ثبت شرکتها ارسال شود.
- به اداره ثبت شرکت ها مراجعه شود و نسبت به تادیه هزینه های قانونی مقرر جهت اخذ آگهی تغییرات اقدام شود.
- تادیه هزینه روزنامه رسمی کشور.
- صدور آگهی.
مراحل ثبت اینترنتی صورتجلسات تغییرات شرکتها
- کامل کردن اطلاعات شرکت.
- اطلاعات مربوط به جلسه کامل شود.
- تصمیمات جلسه جهت ثبت تغییرات شرکت قید شود.
- اشخاص جلسه مشخص شوند ( لیست اسامی حاضر در جلسه)
- سمت اشخاص جلسه مشخص شود.
- ارتباط اشخاص جلسه جهت ثبت تغییرات شرکت قید شود.
- صحت ورود اطلاعات و مدارک مورد نیاز تایید شود.
- اطلاعات وارد شده کنترل شود و تأیید گردد.
- عین متن صورتجلسه وارد شود( ثبت متن پیشنهادی در صفحه)
- پذیرش نهایی صورت گرفته و کد رهگیری دریافت شود.
شایان ذکر است چنانچه در هر کدام یک از مراحل ثبتی با هر سوال و موردی روبرو شدید می توانید با وکیل ثبت شرکتها تماس بگیرید،مشاوران و کارشناسان ما در وکیل ثبت شرکتها آماده ارائه خدمات می باشد.