شخص متقاضی به منظور ثبت علامت تجاری باید در هر زمینه ای که مجوز فعالیت دارد علامت را در همان زمینه ثبت کند.
اگر علامت را به صورت فارسی به ثبت رسانده است دیگر نیازی به دریافت کارت بازرگانی ندارد ولی اگر علامت به صورت لاتین ثبت شده باید کارت بازرگانی را دریافت نماید.
این علامت نباید مشابه ای داشته باشد.
کلمات،حروف،اشکال،عکس،رنگ وبرچسب ها که برای تشخیص کالاها به کار می رود….علامت تجاری به حساب می آیند.هم چنین علامت تجاری با دادن سود اقتصادی به صاحبان می توانند در سطح جهانی سرمایه گذاری نمایند.
مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری
- تصوير برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملي و کدپستی 10رقمی ثبت علامت تجاری ارائه شود.
- پروانه بهره برداري يا مجوز توليد یا پروانه کسب برابر اصل شده یا نامه ای از واحد یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات برای اداره ثبت علائم تجاری ارائه شود.
- امضای وکالت نامه به منظور علائم تجاری الزامی می باشد.
- تصوير علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتي متر به تعداد 15 عدد و توضیح در برگه ای به صورت جداگانه درخصوص علامت و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت ثبت علامت تجاری ارائه گردد.
- كارت بازرگاني به نام شخص دارنده جواز ارائه شود. (در صورتي كه علامت مورد نظر لاتين و یا غیر فارسی باشد)
مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاری برای اشخاص حقوقی یا شرکت ها
- پروانه بهره برداري يا مجوز توليد یا پروانه کسب برابر اصل شده برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری ارائه شود.
- تصوير اولين روزنامه رسمي شركت(آگهی تاسیس)و روزنامه رسمي آخرين تغييرات هیات مدیره شركت (دوره آن منقضی نشده باشد.) برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری ارائه شود.
- تصوير برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت و کدپستی 10رقمی ارائه شود.
- كارت بازرگاني برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی ارائه شود(در صورتي كه علامت مورد نظر لاتين باشد)
- تصوير علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتي متر به تعداد 15 عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف در رابطه با آن ارائه شود.
- امضای وکالت نامه به وسیله ی دارندگان حق امضای مجاز اوراق بهادار و مهر شرکت برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری الزامی می باشد.
مدارک لازم برای تمدید و ثبت علامت تجاری
برای اشخاص حقيقی :
- نسخه شناسنامه و كارت ملي مالك علامت برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری ارائه شود.
- اصل يا كپي تصديق ثبت شده برای ثبت علامت تجاری یا علائم تجاری ارئه شود.
برای اشخاص حقوقی :
- روزنامه آخرين تغييرات اعضاي هيئت مديره ارائه شود. (( دارندگان حق امضا))
- نسخه شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضا ارائه شود.
- اصل يا فتوکپی تصديق ثبت شده ارائه گردد.
نکات ثبت لوگو
ثبت لوگو و علامت تجاری :
الف)علامت تجاری قابلیت نقل و انتقال را دارد.
ب)برای علامت تجاری گواهی ثبت علامت صادر می شود.
ج)درخواست ثبت علامت تجاری باید شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگ ها طرح ها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت باشد.
به منظور ثبت نمودن آرم ، لو گو و یا علامت تجاری خود با موسسه حقوقی پایش تماس بگیرید.
نقل و انتقال علامت تجاری های ثبت شده :
علامت تجاری قابلیت نقل و انتقال را دارد اما انتقال آن در برابر شخص دوم هنگامی معتبر می باشد كه مطابق و متناسب با مقررات این قانون به ثبت رسیده باشد . برای آن كه این انتقال نسبت به شخص دوم معتبر باشد نحوه انتقال علامت از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد.
مراحل ثبت آرم تجاری
برای آگاهی از مراحل ثبت آرم تجاری با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم در این زمینه را دریافت نمایید.